ZOLL AED Plus heeft goedkeuring ontvangen voor AED's onder de EU-verordening voor medische hulpmiddelen (MDR-certificering)

CONTACT:

Matt Hogan
[email protected]

2 oktober 2024 — CHELMSFORD, Massachusetts. — ZOLL®, een bedrijf van Asahi Kasei dat medische hulpmiddelen en bijbehorende softwareoplossingen produceert, kondigde vandaag aan dat de ZOLL AED Plus® defibrillator is goedgekeurd volgens de Europese Unie (EU) Medical Device Regulation 2017/745, beter bekend als EU MDR. De ZOLL AED 3® ontving MDR-goedkeuring in januari 2024.

EU MDR is de EU-verordening betreffende medische hulpmiddelen 2017/745 die in 2017 werd aangenomen door het Europees Parlement en de Raad van de Europese Unie. De EU MDR is bedoeld om een hoge veiligheids- en kwaliteitsnorm te waarborgen voor medische hulpmiddelen die worden geproduceerd in of geleverd aan lidstaten van de Europese Unie.

ZOLL heeft nu een CE-markering voor de ZOLL AED Plus® defibrillator onder de EU MDR.

" ZOLL is blij dat we onze tweede MDR-certificering voor onze AED Plus hebben ontvangen,” aldus Elijah White, president van de divisie Acute Care Technology van ZOLL. “Met deze nieuwe certificering weten ZOLL-klanten dat dit apparaat het strengste niveau van Europese medische regelgeving voor een medisch hulpmiddel heeft doorstaan."

ZOLL blijft ijverig werken aan het verkrijgen van EU MDR-goedkeuring voor de Powerheart G5® en certificering voor het volledige productassortiment van ZOLL.

Over ZOLL

ZOLL, een bedrijf van Asahi Kasei, ontwikkelt en verkoopt medische hulpmiddelen en softwareoplossingen die de spoedeisende hulp bevorderen en levens redden, terwijl ze de klinische en operationele efficiëntie verhogen. Met producten voor defibrillatie en hartbewaking, circulatieverbetering en reanimatiefeedback, oververzadigde zuurstoftherapie, gegevensbeheer, beademing, therapeutisch temperatuurbeheer en slaapapneu-diagnose en -behandeling, biedt ZOLL een uitgebreide reeks technologieën die clinici, ambulance- en brandweerprofessionals en lekenredders helpen de resultaten van patiënten in kritieke cardiopulmonale omstandigheden te verbeteren. Ga voor meer informatie naar www.zoll.com.

Over Asahi Kasei

De Asahi Kasei Group draagt bij aan het leven en de levensomstandigheden van mensen over de hele wereld. Sinds de oprichting in 1922 met ammoniak- en cellulosevezelactiviteiten, is Asahi Kasei consequent gegroeid door de proactieve transformatie van zijn bedrijfsportfolio om te voldoen aan de veranderende behoeften van elke tijd. Met meer dan 49.000 werknemers wereldwijd draagt het bedrijf bij aan een duurzame samenleving door oplossingen te bieden voor de uitdagingen van de wereld via de drie bedrijfssectoren Material, Homes en Health Care. De activiteiten in de gezondheidszorg omvatten apparatuur en systemen voor acute kritieke zorg, dialyse, therapeutische aferese en de productie van biotherapeutica, evenals farmaceutica en diagnostische reagentia. Ga voor meer informatie naar www.asahi-kasei.com.

Asahi Kasei zet zich ook in voor duurzaamheidsinitiatieven en draagt bij aan een koolstofneutrale samenleving in 2050. Ga voor meer informatie naar https://www.asahi-kasei.com/sustainability/.

Copyright © 2024 ZOLL Medical Corporation. Alle rechten voorbehouden. ZOLL AED 3® en ZOLL AED Plus® zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van ZOLL Medical Corporation en/of haar dochterondernemingen in de Verenigde Staten en/of andere landen. Asahi Kasei® is een gedeponeerd handelsmerk van Asahi Kasei Corporation. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaren.