ZOLL gaat 10.000 beademingsapparaten per maand produceren in reactie op COVID-19-pandemie

CONTACTPERSOON:

Diane Egan
[email protected]

ZOLL GAAT 10.000 BEADEMINGSAPPARATEN PER MAAND PRODUCEREN IN REACTIE OP COVID-19-PANDEMIE

Het bedrijf hoopt de productie met een factor 25 te verhogen

20 maart 2020 — CHELMSFORD, MASSACHUSETTS — ZOLL® Medical Corporation, onderdeel van de Asahi Kasei Group en producent van medische hulpmiddelen en bijbehorende software, neemt stevige maatregelen om de productiecapaciteit op te schalen naar 10.000 beademingsapparaten per maand, in reactie op de COVID-19-uitbraak. Daarmee vermenigvuldigt het bedrijf de recente productievolumes met een factor van bijna 25.

Het bedrijf heeft zijn leveranciers, voornamelijk bedrijven in de Verenigde Staten, gevraagd ook mee te helpen om in de grote vraag te voorzien.

“Wij willen onze uiterste best doen om aan de grote behoefte tegemoet te komen en hebben daarbij veel profijt van ons grote, hoog opgeleide personeelsbestand en uiterst moderne productiefaciliteiten,” aldus CEO Jon Rennert van ZOLL. “Wij hebben al de nodige stappen gezet om onze productie uit te breiden. We hebben veel spontane hulp aangeboden gekregen, niet alleen van medische bedrijven maar ook vanuit sectoren zoals de luchtvaart, de auto-industrie en informatietechnologie. Wij zien uit naar een goede samenwerking met de regering van de Verenigde Staten en met particulieren uit het bedrijfsleven om aan deze urgente behoefte tegemoet te komen.”

Beademingsapparatuur van ZOLL is al ruim 10 jaar de eerste keus van het Amerikaanse ministerie van Defensie wat betreft beademingsapparaten voor transport. De apparaten zijn draagbaar, robuust, veilig, betrouwbaar en eenvoudig te gebruiken, ook in moeilijke omstandigheden.

Rennert: “Beademingsapparaten zijn complexe medische apparaten waarin honderden verschillende onderdelen zijn ingebouwd, die allemaal afzonderlijk zijn getest. Ons doel is altijd geweest om draagbare beademingsapparaten van de allerhoogste standaard te produceren. Daarnaast richten we ons nu ook op het produceren van grote aantallen apparaten.”

Beademingsapparaten van ZOLL: ontwikkeld voor gebruik in veeleisende situaties

Alle beademingsapparaten van ZOLL zijn uitgerust met het best beschikbare interne filtratiesysteem zodat er geen besmetting in het apparaat terechtkomt; dat is niet alleen goed voor patiënten, maar ook voor zorgverleners in risicovolle omgevingen. De beademingsapparaten van ZOLL kunnen worden aangesloten op bacterie-virusfilters, chemische en biologische filters en filters voor warmte- en vochtuitwisseling, voor nog betere bescherming van patiënten en zorgverleners. Meer informatie over het gebruik van beademingsapparatuur van ZOLL in de huidige omstandigheden vindt u op www.zoll.com.

ZOLL produceert zowel de Z Vent®, een mechanisch beademingsapparaat voor medische hulpdiensten en ziekenhuizen, als de EMV+®, een mechanisch beademingsapparaat voor de militaire markt. Beademingsapparaten van ZOLL zijn ontworpen met het oog op gebruiksgemak, draagbaarheid en duurzaamheid en worden op dit moment gebruikt door diensten en organisaties in de meeste landen over de hele wereld.

Over ZOLL Medical Corporation

ZOLL Medical Corporation, een bedrijf van de Asahi Kasei Group, ontwikkelt en verkoopt medische apparatuur en softwareoplossingen voor spoedeisende hulp en het redden van levens en verhogen daarmee tevens de klinische en operationele efficiëntie. Met producten voor defibrillatie en bewaking, feedback over circulatie en reanimatie, gegevensbeheer, vloeistofresuscitatie en therapeutische temperatuurregeling en beademing biedt ZOLL een uitgebreid technologisch assortiment hulpmiddelen voor medici, ambulance- en brandweerpersoneel en andere niet-professionele hulpverleners voor het behandelen van mensen die reanimatie en acute kritieke zorg nodig hebben. Ga voor meer informatie naar www.zoll.com.

Over Asahi Kasei

De Asahi Kaisei Group is een diverse groep bedrijven onder leiding van de holding Asahi Kaisei Corporation, werkzaam in sectoren als materialen, huizen en de gezondheidszorg. De activiteiten in de gezondheidszorg omvatten apparaten en systemen voor acute noodzorg, dialyse, therapeutische aferese, transfusie en de vervaardiging van biologische geneesmiddelen, alsook farmaceutica en diagnostische reagentia. De Asahi Kasei Group heeft meer dan 30.000 werknemers wereldwijd en levert goederen en diensten aan klanten in meer dan 100 landen. Ga voor meer informatie naar www.asahi-kasei.co.jp/asahi/en/.

Copyright © 2020 ZOLL Medical Corporation. Alle rechten voorbehouden. EMV+, ZOLL en Z Vent zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van ZOLL Medical Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Asahi Kasei is een gedeponeerd handelsmerk van Asahi Kasei Corporation. Alle overige handelsmerken zijn eigendom van de betreffende merkhouders.